دستگاه حضور و غیاب

ارائه دهنده دستگاه حضور و غیاب فراتکنو

ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو

http://faratechno.com

تشخیص چهره
اثرانگشتی
رمز عبور
کارت

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ضرورت استفاده از اینترنت در پیشبرد هرچه بهتر کارهای روزمره به شدت احساس می شود.به طبع این نیاز آشنایی با مفاهیم مرتبط با حوزه اینترنت نیز جزء نیاز های ضروری هر فرد به شمار میرود

در این مقاله سعی بر ارائه توضیح راجع به مفاهیم ip  و انواع آن و کابردهای آی پی در دستگاه حضور و غیاب و همچنین استفاده از آی پی در نرم افزار حضور و غیاب می باشد.

همچنین استفاده از آی پی استاتیک جهت فعالسازی دستگاه حضور غیاب برای نرم افزار و باز کردن قفل دستگاه های (ساعت زنی) نیز موزد بررسی قرار می گیرد.

IP چیست؟

Ip که آن را ipaddress هم می نامند مخفف عبارت اینترنت پروتکل یا  همان آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یکسری اعداد با قاعده به هروسیله ای که به شبکه networkمتصل شود اختصاص داده می شود.

آی پی در واقع یک شماره شناسایی برای برقرای ارتباط تحت شبکه می باشد که می توان با استفاده از آن دستگاه های مختلف را از هم شناسایی کرد.

به عبارتی دیگر هر دستگاه در شبکه باید یک شناسه (آی پی) داشته باشد

که این شبکه می تواند خصوصی )مثل شبکه داخلی) یا شبکه عمومی باشد.

آدرس های پروتکل اینترنت در مجموع در دو نسخه IPV4 و۶ IPVشناخته می شود.

آی پی های استاتیک و داینامیک چیست؟

علت این نامگذاری به نحوه مدت زمان استفاده از آی پی برمی گردد. منظور از داینامیک بودن آی پی این است که دستگاه شما با هربار اتصال به شبکه نت  یک شماره شناسایی به آن اختصاص داده می شود.

به زبان ساده آی پی استاتیک شناسه ایست که با هربار اتصال به اینترنت تغییر نمی کند و ثابت می ماند.

کاربرد آی پی در دستگاه حضور غیاب

دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو با استفاده از آی پی  می تواند جهت فعالسازی در درون شبکه داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین از طریق آی پی می توانید در نرم افزار حضور و غیاب تخلیه اطلاعات دستگاه حضورغیاب خودرا انجام دهید و اقدام به گزارشگیری نمایید.

همچنین در برخی از مدل های دستگاه حضور و غیاب فراتکنو می توانید از طریق وای فای اقدام به اتصال به دستگاه کنید.

بطور کلی آی پی های داینامیک استفاده به مراتب بیشتری در دستگاه ونرم افزارهای حضورو غیاب دارد تا آی پی های استاتیک. هرچند اگر مجموعه ای دارای چند شعبه باشد که بخواهند این شعب خود را با یک نرم افزار و از طریق شبکه کنترل کند می تواند از آی پی استاتیک بهره ببرد که در ادامه مقاله به چگونگی  نحوه کار کرد آن خواهیم پرداخت.

باز کردن قفل دستگاه حضور و غیاب از طریق مودم

برای انجام این کار ابتدا باید دستگاه را به شبکه محل کار خود از طریق کابل شبکه یا wifi(بسته به مدل دستگاه) متصل نمایید.

قدم دوم باید رنج ip شبکه محل کار خود را پیدا کنید که می توانید از طریق cmd در منوی start  دستور ipconfig را اجرا نمایید.

قدم بعدی پیدا کردن ipمشخص شده دستگاه است.شما می توانید از ۲ طریق این کار را انجام دهید .

۱- استفاده از ip های پیش فرض دستگاه

۲- استفاده از نرم افزار محاسبه کارکرد در صورت فعال بودن دستگاه

۳- استفاده از برنامه ip scanner

ip های پیش فرض دستگاه ها وابسته به مدل آنها به ترتیب برای دستگاه های

(f400, uf100, wl50, f200, vf300, f300)

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۰۱

و برای دستگاه های

(uf300, nf50, f70, f110)

۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۲۴ تعریف شده است که می توانید از طریق cmd  آی پی پبشفرض را ping کنید.

در صورتی که آی پی های پیشفرض دستگاه تغییر کرده بودند می توانید از طریق منوی تنظیمات در صورت فعال بودن، ip ست شده بر روی دستگاه را بیابید.

درصورتی که ۲ راه فوق نتوانست کمکی کند از طریق برنامه های ipscanner می توانید ip را بیابید.

مرحله بعدی ورود به تنظیمات مودم مجموعه است.

عموما بصورت پیشفرض اکثر مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ست شده است که برای اطمینان می توانید از منوی cmd دستور ipconfig را اجرا کنید و در قسمت gateway آی پی تنظیمات مودم را بیابید.

بعداز ورود به تنظیمات مودم بسته به مدل مودم در قسمت DMZ آی پی دستگاه حضور  و غیاب را وارد کنید سپسlocal ip  خود را بیابید.

برای انجام این کار می توانید عبارت what is my ip را در مرور گر خود سرچ کنید.در صورت وجود reply می توانید از طریق تماس با واحد پشتیبانی نسبت به باز کردن دستگاه اقدم کنید.

فعالسازی دستگاه حضور و غیاب از طریق ip static

اگر دستگاه حضور و غیاب در مکانA  و نرم افزار حضور و غیاب در مکان B قرار داشت برای تخلیه اطلاعات حضور و غیاب از طریق شبکه میبایست از روشip static (ثابت) استفاده کنید.

تهیه ipstatic  از ارائه دهنده سرویس اینترنتی مجموعه است. توجه داشته باشید که ip static باید برای مکانی تهیه شود که دستگاه در آن قرار دارد.

پس از دریافت آی پی استاتیک سیستم حضور و غیاب باید از طریق کابل LAN به شبکه (مودم.سوییچ. روتر…) محل کار دستگاه متصل شود.

قدم بعد ورود به تنظیمات مودم است.

بعد از ورود به تنظیمات مودم می توانید از طریق سرچ عبارت what is my ip در گوگل از آی پی ثابت خود مطلع شوید.

سپس در تنظیمات مودم بسته به نوع مودم قسمت  DMZرا پیدا کرده و آی پی دستگاه را در آن وارد کنید.

این بدین معناست که هرگاه شما بیرون از محدوده شبکه مجموعه A آی پی  دستگاه حضور غیاب را در بستر net صدا کنید آی پی استاتیک شما آی پی دستگاه را صدا میزند و در نتیجه تخلیه اطلاعات انجام می شود.

نکات پایانی

بعد از DMZ برای تست ارتباط دستگاه شما باید ipstatic را در کامپیوتر خود ping کنید.

در صورت وجود چند المان الکترونیکی (دوربین ، دستگاه) در مجموعه از طریق port forwarding می توانید عمل فعالسازی و تخلیه را انجام دهید.

  • فرا تکنو
  • ۰
  • ۰

کنترل ورود و خروج افراد یا همان حضور و غیاب از دیرباز تا امروز کلید برقراری نظم برای یک مجموعه بوده است. همواره تمامی مدیران در مدارس، ادارات و کارخانجات برای برقرای نظم در بین دانش آموزان، کارگران و یا کارمندان خود ساعات مشخصی را برای حضور و غیاب در نظر می گیرند. در گذشته این حضور و غیاب به صورت دستی در لیست برگه ها انجام می شد که با گذشت زمان دستگاه حضور و غیاب جایگزین آن شد. از آنجایی که روش های حضور و غیاب در مدارس، ادارات/ف کارخانجات و … با هم متفاوت است در ادامه با انواع این سیستم ها بیشتر آشنا می شویم.

حضور و غیاب در ادارات

با آمدن دستگاه حضور و غیاب استقبال زیادی از سوی ادارات دولتی و خصوصی شد. زیرا مدیران به صورت دقیق تری می توانستند روی ورود و خروج پرسنل خود نظارت کنند. همچنین صرفه جویی زیادی در زمان برای محاسبات حقوق پرسنل می شد. از آنجایی که ادارات ساعات ورود و خروج مشخصی دارند پس با یک نرم افزار حضور و غیاب ساده که شیفت های روزانه را پشتیبانی کند و در کنار آن یه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی یا تشخیص چهره با در نظر گرفتن تعداد پرسنل، نیاز آن ها را به راحتی برطرف می کند. در مجموع برای حضور و غیاب یک شرکت که میانگین ۱۵ نفر کارمند دارد نیازی به دستگاه یا نرم افزار پیچیده ای نیست.

حضور و غیاب در مدارس

اگر بخواهیم در خصوص سیستم حضور و غیاب مدرن در مدارس توضیح دهیم نیاز اصلی را می توان بحث نرم افزار حضور و غیاب بیان کرد. در واقع بهتر است شما سیستمی را تهیه کنید که هم جوابگوی معلمان و مدیران با شد و هم بتوان حضور و غیاب دانش آموزان را انجام داد.بهتر است که شما سیستم حضور و غیابی را تهیه کنید که از طریق نرم افزار بتوان بین والدین و دانش آموزان ارتباط برقرار کرد. به این صورت است که دانش آموزان بعد از زدن اثر انگشت روی دستگاه حضور و غیاب از طریق نرم افزار پیامی برای والدین آن ها ارسال شود و بتوانند از حضور فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.در ضمن باید دستگاهی را بخرید که در مدت زمان طولانی سنسور اثر انگشت آن به دلیل حجم ورودی اطلاعات ضعیف نشود.

حضور و غیاب باشگاهی

در بحث حضور و غیاب باشگاهی نکته ی اولی که وجود دارد این است که نرم افزار بتواند از تعداد مانده جلسات افراد بعد از هر بار ورود به باشگاه یک جلسه را کم کند. از دیگر قابلیت های یک نرم افزار باشگاهی این است که افراد بتوانند از طریق اپلیکیشن برنامه ی ورزشی خود را مشاهده کنند و به پنل کاربری دسترسی داشته باشند.از لحاظ سخت افزاری دستگاه حضور و غیاب هم می توان از سیستم اثر انگشتی استفاده کرد هم تشخیص چهره.

حضور و غیاب کارخانجات

برای حضور و غیاب کارخانجات هم موضوع دستگاه حضور و غیاب حائز اهمیت است و هم نرم افزار حضور و غیاب.بحث دستگاه از این جهت مهم است که در کاخانجات و کارگاه ها به دلیل سختی کاری که وجود دارد این امکان وجود دارد که بعد از مدتی اثرانگشت افراد صاف یا ضعیف شود پس بهتر است با توجه به نوع کارتان اگر زیاد با دست سر و کار دارید از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده کنید.معمولا نحوه حضور و غیاب یک کارخانه با یک محیط اداری یکسان نیست و پرسنل به صورت چرخشی و هفتگی شیفت هایشان جابجا می شود.پس بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که انواع شیفت های چرخشی را نیز پشتیبانی کند.

  • فرا تکنو
  • ۰
  • ۰

در این بخش قصد داریم با چند نکته مهم در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار حضور و غیاب که باید به آن توجه کنیم بیشتر آشنا شویم.به دلیل تنوع و گستردگی که وجود دارد باید توجه کنید که نرم افزار یا دستگاهی را تهیه کنید که مناسب مجموعه ی شما باشد و واقعا بتواند نظم و دقت را در محیط کاری شما ایجاد کند.

قیمت مناسب با توجه به کارایی دستگاه

معمولا در زمان تهیه ی هر جنسی اولین موضوعی که مطرح می شود بحث قیمت آن می باشد که نسبت به کارایی و کیفیت محصول مقرون بصرفه باشد ولی از آن جایی که دستگاه حضور و غیاب دارای انواع مختلفی می باشد و هر سیستم متناسب یک مجموعه می باشد، الزاما نمی توان فقط به قیمت توجه کرد.زیرا هدف نهایی شما از خرید یک حضور و غیاب برقراری نظم و صرفه جویی در زمان است مثلا اگر فعالیتی صنعتی یا کارگاهی دارید و کارتان جوری هست که با دست زیاد سر و کار دارید و امکان از بین رفتن اثر انگشت افراد وجود دارد بهتر است از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی استفاده نکنید با این که قیمت آن ارزان تر است و حتما دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره خریداری کنید.شاید کمی قیمت آن نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بالاتر باشد ولی نیاز شما را برطرف می کند.
نرم افزاری کاربردی و مفید

موضوع نرم افزار نیز یکی از پایه های اصلی یک سیستم حضور و غیاب می باشد در واقع اگر یک نرم افزار حضور و غیاب نتواند نیاز شما را برطرف کند فایده ای ندارد.شما باید دقت کنید که نرم افزار کارایی آسان داشته باشد و در واقع کمکی به شما و صرفه جویی در زمان باشد.مثلا اگر مدیر یک کارخانه یا بیمارستانی هستید که پرسنل شما شیفت چرخشی و یا شبکاری دارند باید توجه کنید که نرم افزار خریداری شده این قابلیت را دارا باشد.در ضمن موضوع مهمی که در زمان تهیه آن باید توجه کرد این است که نرم افزار بعد یک سال یا هر بازه ی زمانی قفل نشود. چون بعضی از شرکت های ارائه دهنده هر سال مشتری را مجبور به پرداخت هزینه ای کرده تا نرم افزار مجدد فعال شود.

پشتیبانی قوی و پاسخگو

بحث دیگری که گفتن آن لازم به ذکر است بحث پشتیبانی دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار می باشد.شما حتی اگر راحت ترین سیستم را تهیه کنید امکان این وجود دارد که برای نحوه ی تعریف الگوی جدید یا تعریف اثر انگشت روی سیستم برایتان سوال پیش بیاید ودر این زمان شما لازم دارید که با پشتیانی شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید و سوالتان را مطرح کنید. پس در زمان خرید دقت کنید که حتما دستگاه و نرم افزار هر دو دارای پشتیانی و خدمات پس از فروش باشند و هزینه ی تمدید پشتیانی را حتما مطرح کرده تا در صورتی که نیاز مجدد به تمدید پشتیبانی داشتید از قیمت آن در زمان سررسید پایان گارانتی مطلع باشید.در واقع یکی از مسائل حساس در سیستم های اتوماسیون اداری بحث پشتیبانی و کیفیت پاسخگویی می باشد و به این نکته توجه کنید که نرم افزار چه مدت پشتیبانی دارد و شامل چه مواردی می شود.

  • فرا تکنو